Wednesday, December 15, 2010

Kursus Induksi AJKO KMPk 2010

AJKO? Semasa kali pertama saya mendengar akronim ini, memang sangat pelik. Bunyi sebutannya juga agak melucukan. Terasa ingin ketawa setiap kali terdengar orang menyebutnya. Tapi, kini saya sangat suka dengan akronim ini. AJKO = Ahli Jawatan Kuasa Orentasi. Selepas tamat pengajian di KMPk, saya telah terpilih untuk menjadi salah seorang daripada AJKO. Menjalankan tugas sebagai pemudahcara untuk junior-junior di KMPk khususnya semasa Minggu Pengenalan Pelajar Baru (MPPB). Terasa cepat benar masa berlalu. Baru benar rasanya saya mendaftar di KMPk pada 11 Mei 2009 yang lalu. Sudah lebih setahun rupanya.

Alumni KMPk berusaha untuk melahirkan barisan AJKO yang berwibawa dan berkepimpinan serta mampu membimbing junior-junior. Maka, wujudlah satu kursus yang dinamakan Kursus Induksi AJKO. Kursus ini telah dijalankan pada 10-12 Disember 2010 yang lalu.

Seronok! Dapat jumpa sahabat-sahabat setelah sekian lama tidak bersua muka. Hanya bertegur sapa di laman sosial Facebook sahaja. Jadi dalam entri kali ini, saya mahu berkongsi dengan anda semua gambar-gambar semasa kursus tersebut.

Tarikh : 10-12 Disember 2010.
Lokasi : Kolej Matrikulasi Perak, Gua Tempurung dan Grand Kampar Hotel.

Sempat bergambar sebaik sahaja tiba di Gua Tempurung.

Beberapa minit sebelum masuk ke dalam Gua.
 
Rupa bumbung gua yang dipenuhi stalactites.

Dalam gua juga boleh bergambar.

Tempat lepak-lepak orang yang duduk dalam gua ini suatu ketika dulu.

Memang bergambar sakan dalam gua ni.

Duduk sebentar setelah penat menjelajahi gua.

Penat-penat pun boleh posing.

Dinner di Grand Kampar Hotel.

Steamboat telah terhidang. Bersiap sedia untuk makan.

Hari terakhir program. Ceramah Motivasi "Masih Ada Yang Sayang".

Kadang-kadang, teringin juga bergambar sambil memakai spectacle.

So, pinjam spectacle orang. Terima kasih Kamal.
 
Barisan peserta Kursus Induksi AJKO dan MT Alumni terlibat.


Jumpa lagi tahun depan!!!


Click This Link To View More Photos Of 'Kursus Induksi AJKO KMPk 2010'. Thank You For Viewing.

No comments:

Post a Comment