Wednesday, June 20, 2012

Aku Nak Jadi Ustaz. Boleh Ke?



[19/06/12]


Ade pulak orang tanya:
"Harith, ko bukan budak Sains Aktuari ke? Macam mana ko boleh ade exam Bahasa Arab siang tadi? Then, esok pulak ada exam subjek Fotografi? Apa ke peliknye ko ni. Ko ni nak jadi ustaz ke ape? Or nak jadi photographer?"


Sekati la aku nak amik subjek apa pun. Dah UKM bg subjek Pilihan Bebas, aku pilihlah subjek-subjek yang aku suka.(^^)'


..................................................


InsyaAllah semester depan akan terus mengambil subjek Bahasa Arab Asas II dan pada semester berikutnya akan mengambil Bahasa Arab Pertengahan pula. Saya ingin keluar daripada UKM dengan menggenggam Ijazah Sarjanamuda Sains Aktuari dan mendapat Sijil Pengajian Bahasa Arab juga. Amiin.


Ustaz itu hanyalah sekadar gelaran. Bukan itu yang saya kejar-kejarkan. Yang paling utama adalah ilmu itu sendiri. Sebelum ini, saya pernah menulis entri tentang Pengajian Bahasa Arab saya di UKM ni.


Boleh view entri tu di sini: Bahasa Arab Yang Aku Lupakan



Dan satu lagi. Sekarang saya bisnes Herbalife secara part-time sebagai Personal Wellness Coach. Produk kesihatan dalaman dan luaran. Saya nak ajak dan bantu anda untuk sama-sama menjadi bisnes partner dan berjaya sama-sama.

Kalau ada berhajat nak kumpul duit, bantu kewangan diri sendiri dan keluarga, kahwin awal guna duit sendiri, dan berminat nak tahu macam mana caranya, bolehlah inform saya. Saya boleh bantu (^^).



Printscreen Status FB saya (^^)'


No comments:

Post a Comment